Zakladatelé projektu ReKrabice Marek Svitka a Tadeáš Bíbr vnímají úskalí stále rostoucí odvětví e-commerce, které se pojí s obrovskou spotřebou jednorázových obalů. Nelíbilo se jim množství zbytečného odpadu, které vzniká při doručování zboží z e-shopů, a tak přišli s konceptem znovupoužitelných krabic. Inspirovali se v USA a Velké Británii, kde už podobná řešení existují a nyní testují, zda bude koncept vratných krabic fungovat i v Česku.
ReKrabice jsou testovány v pilotním projektu se společností T-mobile
Vratné krabice jsou vyrobeny z čistého 100% recyklovaného polypropylenu a až doslouží, lze je recyklovat. Podle předpokladů krabice vydrží desítky cest k zákazníkům. Testování ve skutečném provozu bylo spuštěno ve spolupráci s T-Mobile. Pilotní projekt má za úkol ověřit systém logistiky, ale také to, jak budou zákazníci na vratné krabice reagovat, i skutečnou životnost krabic.
V současné době některé e-shopy nabízí ekologickou variantu obalových materiálů jako příplatkovou službu a mnoho lidí je ochotných si za šetrnější obal připlatit. Výhodou ReKrabice je, že příplatek za ekologické balení se platí ve formě zálohy, která se zákazníkům vrátí, proto má projekt potenciál oslovit větší okruh lidí. Zakladatelé do budoucna plánují také odměňovat zákazníky za využívání vratných krabic formou věrnostních programů a dalších bonusů.
Znovupoužitelné obaly jsou trendem i v oboru gastro. Seznamte se s projektem REkrabička.Marek Svitka a Tadeáš Bíbr s projektem ReKrabice zvítězili ve Startup Validation Contestu na mezinárodním E-commerce Summitu. Uvidíme, zda bude mít projekt u českých zákazníků úspěch, odezva z oslovených e-shopů je totiž pozitivní a o vratné krabice mají zájem.