„Podle odhadu Ministerstva životního prostředí se každý den v ČR spotřebuje okolo 54 tun jednorázových obalů na jídlo. Gastroprůmysl má na tom obrovský podíl, a proto vznikl projekt REkrabička,“ zdůvodňuje své rozhodnutí majitel firmy Ondřej Širočka. Této statistice odpovídala i realita. Jeho kolegové v práci si v rámci krabičkové diety nechávali doručit obědy, které kromě jídla obsahovaly i hromadu odpadu v podobě jednorázových obalů. Ty skončily ihned v koši. A s tím se Ondřej nehodlal smířit.
Projekt REkrabičky pro něj představuje řešení velkého množství jednorázových obalů, které souvisí právě s doručováním jídla. Znovupoužitelná REkrabička totiž dokáže ušetřit spotřebu až 400 jednorázových obalů. Toho dosáhla mimo jiné zvolením správného materiálu, kterým je překvapivě plast, přesněji řečeno polypropylen.
Polypropylen je totiž 100 % zdravotně nezávadný a minimálně absorbuje vodu (pouze 0,01 %). Je tedy vhodný ke styku s potravinami a díky tepelné stálosti se hodí i pro ohřev v mikrovlnné troubě nebo při servírování teplých jídel. Navíc je snadno recyklovatelný, takže pro REkrabičku to byla jasná volba. Výhodou je i lokální česká výroba.
Rychlejšímu rozvoji REkrabičky však bránilo v uplynulých letech onemocnění covid-19. Restauratéři se totiž v době covidové pandemie báli větších experimentů a inovací. Právě nárůst doručování hotového jídla však otevřel i otázku, do čeho jídlo zabalit. A REkrabička se i díky svému obchodnímu zálohovanému modelu ukázala jako dobrá volba.
Nyní lze jídlo s REkrabičkou získat ve více než 500 gastropodnicích po celé České republice. První spolupráce testuje projekt nyní i na Slovensku a své portfolio produktů nyní rozšířil i na REkelímek, ve kterém si můžete nechat doručit i nápoje.
Projekt svou misí oslovil dokonce i českou pobočku firmy Coca-Cola HBC, která se rozhodla svým partnerům nabízet REkrabičky a REkelímky za zvýhodněnou cenu. Slibuje si od toho mimo jiné zpřístupnění udržitelné cesty i pro ty restauratéry, kteří s tímto krokem dosud váhali.