Postřehy redakční rady: Co si myslí Ivana Hekerle o udržitelnosti?
Postřehy redakční rady: Co si myslí Ivana Hekerle o udržitelnosti?
Jak se témata udržitelnosti propisují do komunikace?
Témata udržitelnosti se stále více stávají klíčovou součástí firemní komunikace a strategie. Jde o transparentní sdílení informací o udržitelných aktivitách a jejich
skutečném dopadu. Klíčem k úspěchu je však přizpůsobení obsahu konkrétní cílové skupině – jinak budeme komunikovat s odbornou veřejností, jinak se zákazníky či
partnery. Důvěryhodná a dobře nastavená komunikace nejen zvyšuje povědomí o udržitelných krocích firmy, ale také posiluje její reputaci a vztahy s klíčovými
stakeholdery.
Jak hodnotíte aktivity související s globálním udržitelným rozvojem z pohledu Česka?
V porovnání s předchozími lety Česko udělalo v oblasti udržitelnosti výrazný pokrok. Tento posun částečně urychlily i negativní externality, jako například energetická
krize, které přiměly firmy přehodnotit své strategie. Stále více podniků dobrovolně zavádí principy cirkulární ekonomiky a hledá cesty k udržitelnějšímu fungování. To
vše je nejen reakcí na globální trendy a tlak trhu, ale také na rostoucí očekávání zákazníků i regulátorů.
Jak bude podle Vás vypadat Česko v roce 2050?
Předpovědět budoucnost na 25 let dopředu je samozřejmě složité. Česká republika má dnes nastavené strategie a cíle směřující k dekarbonizaci průmyslu, podpoře
inovací, rozvoji cirkulární ekonomiky a čisté mobility. Zda se je podaří naplnit, ale bude záviset na mnoha faktorech, včetně geopolitického vývoje a ekonomických
podmínek. Pokud se nám podaří efektivně využít dostupné technologie, inovace a spolupráci mezi veřejným a soukromým sektorem, může být Česko v roce 2050
moderní a udržitelnou zemí.
Jaké spatřujete trendy v oblasti udržitelnosti v roce 2025, kterým by se portál Společně udržitelně měl věnovat?
Portál Společně udržitelně by měl hrát klíčovou roli v edukaci široké veřejnosti i firem v oblasti udržitelnosti. Důležité bude nejen srozumitelně komunikovat složitá témata,
ale také ukazovat konkrétní pozitivní příklady z praxe a vyvracet mýty či dezinformace, kterých je v Česku stále mnoho. Mezi klíčové trendy, kterým by se měl
v roce 2025 věnovat, patří integrace cirkulární ekonomiky do firemních strategií a každodenního života, přírodní řešení pro zmírnění dopadů klimatických změn nebo
zvýšená transparentnost v reportingu udržitelnosti. Neméně důležité bude zlepšování udržitelnosti dodavatelských řetězců, ochrana biodiverzity a využití umělé inteligence
pro optimalizaci udržitelných procesů. Pokud se portál zaměří na vzdělávání a osvětu v těchto oblastech, může významně přispět k podpoře udržitelného přístupu ve
společnosti.