6. 8. 2024 Redakce 3 minuty čtení

Operátor O2 digitalizuje proces nástupu nových zaměstnanců

Digitalizace v O2 postupuje. Operátor spustil aplikaci Začínám v O2, která přináší novým zaměstnancům rychlý a pohodlný nástup bez zbytečného papírování. Aplikace přehledně sdružuje všechny nástupní dokumenty, potřebné úkony, benefity, harmonogram prvního dne i další potřebné informace.

Operátor O2 digitalizuje proces nástupu nových zaměstnanců

Operátor O2 digitalizuje proces nástupu nových zaměstnanců

Operátor O2 představuje online aplikaci Začínám v O2, která ulehčuje proces nástupu zaměstnanců. Díky ní tak mohou vyřídit veškeré nástupní formality snadno ze svého telefonu. Tato inovace šetří HR i managementu O2 tisíce hodin administrativní práce, nezatěžuje přírodu tiskem papíru, a především umožňuje novým zaměstnancům pohodlný přístup ke všem potřebným dokumentům a informacím.

Pracovněprávní dokumenty, které máme ve smluvním vztahu se zaměstnancem, jsou nyní v elektronické podobě. Zaměstnanci mohou ze svého mobilu do aplikace nahrát potřebné podklady pro nástup, vyplnit vstupní dotazník i podepsat smlouvu,” říká Lucie Ptáková, manažerka Reward & HR Operations, která se svým týmem stojí za vývojem aplikace. „Do práce tedy zaměstnanec přichází teprve až v den nástupu a žádné papírování už nemusí řešit,” dodává Ptáková.

Aplikaci využívají už všichni zaměstnanci O2 s nástupem od července 2024. „Přestože každý krok směrem k digitalizaci naši zaměstnanci vítají, necháváme jim možnost využití i fyzické formy,” komentuje Ptáková.

Tisíce ušetřených hodin práce a tuny papíru

Společnost O2 provozuje kromě 165 značkových prodejen a pražské centrály také dvě velká kontaktní centra a několik specializovaných regionálních poboček. Měsíčně do nich nastoupí desítky nových zaměstnanců. „Dříve bylo ke každému náboru nového kolegy zapotřebí až 40 listů papíru. S novou digitální aplikací se ale jeho spotřeba sníží na nulu,” doplnila Ptáková. 

O2 tak ročně ušetří více než 3 tuny tištěného papíru a tisíce hodin práce HR oddělení i nadřízených pracovníků.

„Více ze života“ i pro stávající zaměstnance O2

S digitálním zpracováním dokumentů se už dlouhodobě potkávají i stávající zaměstnanci. „Díky našim inovacím si mohou zaměstnanci během chvíle elektronicky vyřídit daňové prohlášení nebo upravit číslo bankovního účtu pro výplatu mzdy, aniž by museli kontaktovat personální oddělení. Stejně tak když ve firmě mění pozici, přesouvají se do jiného týmu nebo si třeba zkracují úvazek. Dokument je doručen v digitální podobě a zaměstnanec ho na pár kliků elektronicky podepíše. Tyto kroky nám pomáhají vytvářet moderní a příjemné pracovní prostředí, ve kterém se mohou soustředit, na co opravdu potřebují,” vysvětluje Linda Pírková, která je v O2 zodpovědná za personálně-mzdovou agendu. 

Digitalizace HR procesů jde také ruku v ruce s ESG strategií O2. „Tyto kroky nejen že výrazně šetří papír a snižují uhlíkovou stopu spojenou s přepravou fyzických dokumentů, ale také pomáhají naplňovat naše cíle v sociální odpovědnosti. Digitalizace snižuje administrativní zátěž a chybovost, podporuje flexibilitu práce a zvyšuje spokojenost našich zaměstnanců,“ komentuje Milan Ruttner, ESG Officer O2.