
CIRA Advisory a Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy představují nový Manuál komunikace udržitelnost bez greenwashingu. Tentokrát se Manuál zaměřuje na komunikaci v segmentu kosmetiky. V rámci výzkumu byla zmapovaná komunikace 22 značek. Práce hodnotí jsme jak úroveň zavedení typických udržitelných aktivity, jakými jsou například certifikace nebo využití recyklovaných materiálů pro obaly, tak i intenzitu komunikace konkrétních značek.
Výsledky výzkumu mile překvapily – v rámci zkoumaného trhu se objevilo minimum případů, kde kosmetické značky proklamovaly hodnoty, které by neměly podložené konkrétními iniciativami v oblasti udržitelnosti.
Zkoumaná byla komunikace jak středně velkých lokálních značek české kosmetiky, tak globálních gigantů, kteří své produkty prodávají na českém trhu. Hodnocení vychází z veřejně přístupných dat, která jsou k dispozici běžnému spotřebiteli. Výsledky výzkumu tedy z velké části reflektují také transparentnost jednotlivých značek, jaké informace o udržitelnosti zveřejňují a na jakých argumentech následně staví své komunikační kampaně.
Kromě hodnocení aktuální situace v oblasti komunikace udržitelnosti na trhu s kosmetikou, vysvětluje Manuál také změny v aktuální legislativě komunikace udržitelnosti a regulace greenwashingu (Směrnice Green Claims) a představuje seznam doporučení, kterými se mohou marketéři ve svých kampaních řídit.
Manuál o kosmetice je stejně jako další Manuály z naši společné spolupráce k dispozici na webu bezgreenwashingu.cz nebo pod tímto odkazem.
Výzkum vede za Fakultu sociálních věd Univerzity Karlovy Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D., vedoucí Katedry marketingové komunikace a public relations a členka redakční rady Společně udržitelně, student doktorandského studia Matyáš Rieger, studentka magisterského programu Strategická komunikace Dominika Kovačovičová, Gabriela Michálková, studentka žurnalistiky a za CIRA Advisory konzultantka Jana Bábiková.