Greenwashing je riziko pro firmy i spotřebitele, kterému je třeba věnovat pozornost, a to i v kontextu s finančními výsledky podniku. Vede ve svém důsledku ke snížení důvěryhodnosti značky a může mít negativní dopad na dobré jméno firmy. Žádná firma nechce být nařčena z toho, že klame spotřebitele a čelit nekalým reklamním praktikám poklesu tržeb. Jak se v tomto tématu zorientovat, to vám pomůže pochopit další ze série webinářů Komerční banky (23. 6. 2022), který se věnuje právě greenwashingu.
Evropská unie postupně představuje nová opatření udržitelné výrobkové politiky. Nový změnový balík významně ovlivní firmy v komunikaci a spotřebitelům má ulehčit rozpoznat tzv. greenwashingové praktiky. Obchodník už nebude moci uvést spotřebitele v omyl ohledně ekologického nebo sociálního dopadu výrobku bez jasných a ověřitelných závazků a cílů či monitorovacího systému.
Jak se však správně v tomto komplexním tématu zorientovat, co už je lakování nazeleno a co není? Na co si firmy mají dát pozor už při samotném navrhování produktů nebo jak správně vykomunikovat své udržitelné aktivity, aby se vyhnuli greenwashingu? O tom všem bude další díl ze série webinářů, které Komerční banka pravidelně připravuje.
Co se na webináři dozvíte?
- Co je to greenwashing a jaké má podoby?
- Jaké jsou příklady greenwashingu, ze kterých se lze poučit?
- Jak greenwashingu předcházet?
- Greenwashing je o komunikaci, ale jak souvisí s dalšími týmy ve firmě?
Dne 23.6.2022, od 13.00 – 14.00, online. Registrace zde.
Kdo na webináři vystoupí?
- Ivana Hekerle, spoluzakladatelka CIRA Advisory
- Vladimír Víšek, spoluzakladatel No Greenwashing a manažer udržitelnosti v Prusa Research