Velkým krokem je výměna 450 naftových autobusů, které Oslo využívá, za elektrobusy. Vedení města věří, že i přes vyšší částku, kterou do transformace dopravy investuje (48 milionů eur), se podaří v dlouhodobém horizontu díky tomuto kroku ušetřit. Sází zejména na levnější údržbu i provoz elektrobusů. Podle Sirina Stava, osloského místostarosty, jde o oboustranně výhodnou změnu, levnější provoz elektrobusů (o 5 %) se totiž jasně ukázal i při posledním výběrovém řízení na autobusy.
Dalším velmi využívaným dopravním prostředkem jsou v Oslu trajekty brázdící vody zdejších fjordů. Město už jich v minulosti většinu elektrifikovalo a v této změně chce pokračovat. Kromě trajektů má k dispozici rozsáhlou tramvajovou síť a také vůbec nejudržitelnější řešení – město je doslova protkané cyklostezkami. Radnice si kromě snížení emisí od tohoto kroku slibuje také zkvalitnění života ve městě – to zařídí zlepšení ovzduší a snížení míry hluku.
Norské hlavní město se ale snaží dívat i za líbivá čísla a plány o nulových emisích. Ingvild Roerholt, poradkyně pro otázky dopravy v norské ekologické skupině ZERO, považuje elektrifikaci městské dopravy za důležitý krok vpřed pro Oslo, ale jedním dechem dodává:
„Je však důležité, aby Oslo do budoucna zajistilo transparentnost v tom, kolik emisí je spojeno s výrobou těchto trajektů a vozidel.“
Ke kroku změnit svoji hromadnou dopravu Oslo dospělo v době, kdy je globálně stále větší tlak na snížení znečišťování ovzduší. Snaží se o to i další velká města, například Kodaň a Stockholm kráčí ve stopách svého skandinávského souseda, alespoň co se městské dopravy týče. I to bylo jedním z témat klimatického summitu OSN COP27 v Egyptě.