Bateriová laboratoř pomáhá firmám s výběrem lithiového článku

Doba čtení   1 min
Sdílet

Bateriové články se liší výkonem, trvanlivostí, stabilitou i spolehlivostí. A právě zkoumáním těchto vlastností lithiových článků se zabývají ve společnosti EVC Group. V bateriové laboratoři tak vznikají podrobné analýzy o vlastnostech bateriových článků a konkrétní doporučení firmám, jakou baterii použít pro svůj projekt. Firmy se tak dozví nejen to, které bateriové články pro ně jsou vhodné, ale i které ne, a z jakého důvodu.

Bateriová laboratoř pomáhá firmám s výběrem lithiového článku
Zdroj: Unspalsh, Kumpan Electric

Výběr lithiového článku rozhoduje o ziscích nebo ztrátách projektu

Výběr špatného bateriového článku se může stát kamenem úrazu projektu, respektive může rozhodnout o jeho ztrátách či ziscích. Aby firmy a investoři nemuseli tápat, jaký bateriový článek zvolit, vznikla ve Zlínském kraji bateriová laboratoř, která dokáže projektům doporučit vhodné řešení. Za projektem stojí společnost EVC Group, propagátor průmyslových řešení lithiových baterií.

Ve své bateriové laboratoři v Hulíně simuluje reálné aplikace bateriových článků a zkoumá jejich potenciál. Vzniká tak podrobná analýza možného použití daného lithiového článku. Lithiové baterie jednotlivých výrobců se totiž podstatně liší chemickým základem a výrobní technologií. A to vše následně ovlivňuje i vlastnosti baterie a její výkon.

  Zajímá vás elektromobilita a udržitelná doprava? Více jsme k tomuto tématu připravili v článku Elektromobilita jako jedna z cest k nižším emisím v dopravě.

V bateriové laboratoři se testují baterie do dopravních prostředků i fotovoltaických elektráren

Během testování lithiových článků je důležitá především co nejvěrohodnější simulace prostředí, ve kterém bude baterie používána, ale i respektování časové délky tohoto procesu. Životnost článku se totiž ukáže třeba až po pětistém nebo tisicím cyklu baterie a jeden takový cyklus může trvat i celý den.

V laboratoři testují například bateriové články pro domácí fotovoltaické elektrárny o výkonu 5–10 kWh, baterie do elektromobilů s výkonem 30–50 kWh nebo baterie do autobusů, které mají výkon až 300 kWh. Otestovat však laboratoř dokáže i celý systém propojených baterií, které může mít dohromady kapacitu i v jednotkách MWh.

  Další podrobnosti o fungování bateriové laboratoře se dozvíte v případové studii.