Známý pojem ESG obsahuje tři pilíře. Environmentální, který se ukrývá za písmenem E, řeší svůj dopad na životní prostředí a je řešen nejvíce. G, celým názvem Governance, zajišťuje transparentnost a dodržování předpisů firmy. Relativně nejméně skloňovaným pilířem je Social, alias S. Ten odkrývá to, jaký přístup má firma ke svým zaměstnancům – zda myslí na jejich zdraví, bezpečnost i vyváženost pracovního a osobního života. Do sociální roviny spadá i rozvoj lidského kapitálu a vzdělávání zaměstnanců. Důležitá je zároveň i rozmanitost na pracovišti či dodržování pracovních standardů. A právě sociální aspekt udržitelnosti bude hlavním tématem dalšího webináře od Komerční banky.
Proč se věnovat i sociálnímu pilíři?
Firmy jsou postaveny na lidech. Pokud jsou v zaměstnání spokojeni zaměstnanci, je dost pravděpodobné, že budou spokojeni i klienti. Zaměstnanci chtějí mít v zaměstnání jistotu a bezpečí, zároveň se chtějí cítit jako součást firmy. Onu společenskou odpovědnost navíc začnou u svých klientů posuzovat i banky.
Co se na webináři dozvíte?
- Jaká sociální témata patří do udržitelnosti a co mohou firmy řešit
- Jak vybrat sociální otázky, na které se zaměřit
- Jak řídit svůj dodavatelský řetězec z pohledu sociálních dopadů
- Jaké existují možnosti reportingu
- Jak souvisí sociální aspekty udržitelnosti s financováním
Kdo na webináři vystoupí?
- Jitka Haubová – Komerční banka, provozní ředitelka, členka představenstva
- Pavel Štern – Byznys pro společnost, ředitel programů
- Leona Gergelová Šteigrová – Ministerstvo práce a sociálních věcí, vedoucí projektu odpovědné veřejné zadávání
- Eliška Froschová Stehlíková – Lidl, CSR specialista