14. 10. 2024 Redakce 3 minuty čtení

Belleder: na trh vstupuje nová značka kožených doplňků pro B2B 

Belleder je český výrobce prémiových kožených doplňků pro kanceláře, restaurace či hotely. Pro výrobu využívá výhradně přírodní kůži, která byla vyřazena z výroby interiérů nejluxusnějších automobilek světa vyrobených v Evropě. Belleder pro tento materiál hledá nové využití a propojuje tak výrobu z kůže, luxus a udržitelnost. Belleder je součástí rodinné tiskařské společnosti AGD PRINT ze Zlína s 30 letou historii. Tato firma dnes vstupuje do nové éry, kdy si její řízení po rodičích přebírá Pavel Džavík.  

Belleder: na trh vstupuje nová značka kožených doplňků pro B2B 

Belleder: na trh vstupuje nová značka kožených doplňků pro B2B 
Zdroj: Belleder

Belleder je český výrobce prémiových kožených doplňků pro kanceláře, restaurace či hotely. Pro výrobu využívá výhradně přírodní kůži, která byla vyřazena z výroby interiérů nejluxusnějších automobilek světa vyrobených v Evropě. Belleder pro tento materiál hledá nové využití a propojuje tak výrobu z kůže, luxus a udržitelnost. Belleder je součástí rodinné tiskařské společnosti AGD PRINT ze Zlína s 30 letou historii. Tato firma dnes vstupuje do nové éry, kdy si její řízení po rodičích přebírá Pavel Džavík.  

Kvalita a trvanlivost

Značka Belleder cílí na zakázkovou výrobu a používanou prémiovou kůži chce zpracovávat beze zbytku. Zakladateli Bellederu Petr Džavík má za cíl, aby se materiál, do kterého se investovaly nemalé přírodní zdroje a hodiny práce, využil.

Petr Džavík: „Pocházím ze Zlína a zakládáme si zde na kvalitě, trvanlivosti a precizním zpracování. Tyto hodnoty chci společně s udržitelností vnášet také do naši nové značky Belleder.” 

Kůže, kterou Belleder zpracovává a vyrábí z ní prémiové doplňky, původně pochází z evropské výroby interiérů nejluxusnějších vozů světa. Tento segment je také známý svými vysokými požadavky a standardy na kvalitu a to má za následek nehospodárnost s materiály. Právě kvůli tomu většinu kůže vyřazuje a byla by znehodnocena. Kůže, kterou Belleder odebírá, je jedna z nejkvalitnějších na trhu. Obsahuje ale jemné vady, které například odhalí pouze precizní optické přístroje. I přesto ji ale luxusní automobilky už používat nechtějí. Belleder tak odebíráme celé kusy, ale i odřezky kůže různých tvarů, pro které hledá další využití. 

Koncept značky vysvětluje Pavel Džavík takto: “Potahy na autosedačky z těchto kusů už nevyrobíte, ale vizitkáře, zápisníky nebo obal na příbory ano.”  

Důležitost designu

Cílem značky Belleder je současně budovat zajímavou a inspirativní spolupráci s mladými designérskými talenty. I proto si pro své první představení veřejnosti vybrala formu módní přehlídky, na které spolupracovala se začínajícím návrhářem Vojtěchem Smržem, který se uvedl na přehlídce We’re Next 2024. Díky svému propojení s tiskařskou společnosti AGD PRINT navíc nabízí možnost kůži jakkoliv potisknout a přizpůsobit na míru požadavkům klienta. Do budoucna chce Belleder spolupracovat s partnery, kteří mají podobně nastavené hodnoty. Kromě podpory mladých designérů mají za sebou také pilotní zkoušku produktu s Vasky, pro které dodávali kůži potištěnou jakýmkoliv designem. Pro různé konference dodávají například diáře, naposledy na Sustainability & ESG konferenci při festivalu Světlo Valmez.

Cílem Bellederu je kromě menších kožených doplňků pracovat na větších projektech, které maximálně využijí zbytkovou kůži z aut. Pracují proto i na výrobcích, kde využijí i drobné zbytky kůže a vyrobí z nich například čalouněné obložení pro stěny, stoly, nebo dokonce kabelky. Takto upravenou kůži dokáží následně potisknout a přizpůsobit na míru.

Petr Džavík: “Věřím, že o podobné doplňky bude zájem i z řad architektů a interiérových designérů, kteří zařizují hotely, restaurace nebo zajímavé kanceláře.”